Handelsbetingelser
Velkommen til JetClean. Vi glæder os rigtig meget til at servicere dig og hjælpe dig med dit rense-/ vaskeopgave, men inden du opretter din bestilling, er det vigtigt at du sætter dig ind i disse handelsbetingelser, da de regulerer dine juridiske rettigheder og forpligtelser i forholdet mellem JetClean og dig.
Ved bestilling af serviceydelser og anvendelse af rense- og vaskeservice hos
JetClean ApS
CVR-nr. 36683317
Marielundvej 32C, 2. tv.,
2730 Herlev
Danmark
t: 71 203 204
e: support@jetclean.dk
(herefter kaldet ”JetClean” eller ”vi”) accepterer du (herefter kaldet "du", ”dit” eller "dig" ) samtidig nedenstående handelsbetingelser og vores priser. JetClean forbeholder sig ret til at ændre og opdatere disse handelsbetingelser. Det er derfor vigtigt, at du løbende holder dig a jour. Prisændringer fremgår af prissiden på jetclean.dk og i app’en. Enhver tvist mellem JetClean og dig er underlagt dansk lov.
- Profil
- Det er dit ansvar at indtaste korrekte kontaktoplysninger og holde disse ajour. og at du modtager mails fra os.
- Når du opretter en profil hos JetClean, registreres de oplysninger, du afgiver. Personoplysninger bruges først og fremmest til at gennemføre din bestilling, som oplysningerne er indsamlet i forbindelse med. Oplysningerne bruges derudover internt hos JetClean til markedsføring og for at få større kendskab til dig og øvrige brugere af JetCleans service.
- JetClean bruger også cookies, som med afsæt i dine data, benyttes til at tilpasse de informationer, du præsenteres for (site-struktur, søgning m.m.). Som en betingelse for bestillingen, accepterer du samtidig, at JetClean må sende administrative og marketingrelaterede mails og sms’er. Vi sender bl.a. information omkring din bestilling og ordre samt opdateringer omkring JetCleans produkter og tilbud.
- Du kan til enhver tid slette sin konto under din profil.
- Betaling
- Betaling sker ved brug af VISA, VISA-Dankort, MasterCard eller MobilePay.
- Du giver JetClean tilladelse til at betaling automatisk bliver trukket når bestillingen er klar til udlevering.
- Du er ansvarlig for, at de oplyste betalingsoplysninger er valide. Såfremt de angivne kontooplysninger ikke længere er valide, vil du blive informeret om den manglende betaling på din e-mail.
- Du kan til enhver tid opdatere dine kort- og konto-oplysninger. Fornyelse eller ændringer af kortoplysninger f.eks. ved bankskifte eller nyt betalingskort, foretages ved at logge ind på www.jetclean.dk eller i JetCleans app og opdatere kortoplysninger.
- Der vil blive pålagt et rykkergebyr på 100 kr. (Gebyret er momsfrit) ved manglende betaling. Der vil højst blive fremsendt tre rykkere med gebyr for det samme krav, med mindst 10 dage i mellem. Herefter overdrages sagen til inkasso.
- Dit adgang til produktet vil blive spæret såfremt, at vi ikke kan trække betalingen på det oplyste betalingskort og vi forbeholder sig retten til ikke at udlevere bestillingen før betaling er gennemført.
- Indsigelser mod fakturerede beløb skal være JetClean i hænde snarest muligt efter debiteringen af den pågældende betalingstransaktion – dog senest 14 dage efter. Ved overskridelse af indsigelsesfristen fortabes retten til indsigelse.
- Hvis du ønsker at betale via bankoverførsel, pålægges et håndteringsgebyr på 150 kr.
- Genstande, der er forurenet med opkast, afføring, urin, sårsekret, blod mm. kræver en særlig og væsentlig mere omstændig behandling. Derfor tillægges der et særligt ”hygiejnegebyr” på 100% af den samlede faktura beløb.
- Afhetning og levering
- Er adressen på et lokation fx i et indkøbscenter, kontorfællesskab eller en privat / offrentlig institution eller en CO adresse, skal det tydeliggøres hvor på lokaktionen ordren afhentes/ leveres.
- Det er dit ansvar at chaufføren kan komme i kontakt med dig på det oplyste telefonnummer.
- Vælger du at stille tøjet ved afhenting, har du selv ansvaret, indtil din ordre er modtaget på JetCleans produktionslokaler.
- Vælger du at ordren må stilles ved levering, har du selv ansvaret, så snart JetClean har stillet din ordre på modtageradressen.
- Hvis du ikke er til stede ved afhentning eller levering og JetClean ikke må stille ordren eller ikke kan afhente din ordre, pålægges der et gebyr på 50 kr for forgæves kørsel. Efter aftale med dig vil ordren blive forsøgt leveret eller afhentet igen.
- Afhenting anses for sket, når chaufføren har indregistreret afhetningen.
- Levering anses for sket, når JetClean har leveret ordren på bestillingsadressen.
- Erstatning og reklamation
- Efter levering er du forpligtet til at efterse ordren og kontrollere, om ordren er korrekt behandlet. Du skal oplyse JetClean om skader og/eller mangelfuld behandling indenfor 7 dage.
- Reklamation over fejl og mangler, skal meddeles JetClean indenfor rimelig tid - dog senest 7 dage efter levering. Såfremt du ikke oplyser JetClean senest 7 dage efter levering, frigøres JetClean fra ethvert erstatningsansvar.
- Ved fejl, mangler eller eventuelle udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til support@jetclean.dk eller på 71 203 204.
- Selv om alle pletter ikke er fjernet, skal der betales fuld pris for ydelsen.
- Ved reklamation over ikke fjernede pletter, kan tøjet renses igen på dit ansvar med stærkere midler og deraf risiko for skade på stoffet. En ekstra rens er gratis, dog opkræves et kørselsgebyr på 75 kroner.
- Ansættelse af erstatningen ved beskadiget, ødelagt eller bortkommet tøj, sker ud fra tre kriterier: a) Tøjets alder ved indlevering b) Tøjets forventede levealder c) Tøjets stand indlevering d) Tøjets nypris
- Ved bortkommet tøj forbeholder JetClean sig ret til 14 dage til at genfinde den bortkomne tøjgenstand.
- JetClean har et erstatningsloft på 5 gange ydelsesprisen. Eksempel: rens af skindjakke til 349 kr. vil maksimalt kunne blive erstattet for 1.745 kr.
- I tilfælde af aftalte dekorter, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen.
- Refusion sker ved tilbageførsel til dit kreditkort.
- Erstatning udbetales til din bank konto
- Der kan gå mellem 10-12 bankdage før pengene er på din bankkonto.
- Hvis du vil gøre brug af din fortrydelsesret, skal du hurtigst muligt meddele dette til JetClean på support@jetClean.dk. Ordrenummer eller lignende relevant identifikation skal oplyses, så vi kan finde frem til din bestilling.
- Fortrydelsesret kan alene udøves i forhold til arbejde, der ikke er påbegyndt.
JetClean opkræver minimumskøbet, hvis du efter afhentning ønsker at fortryde.
- Indleveres der tøj som hverken tåler rens eller rens, returneres det ubehandlet og JetClean opkræver minimumskøbet.
- Særlige forbehold
- Vi behandler altid din ordre efter producentens plejeanvisninger. Bliver det indleveret beskadiget eller på anden vis ændrer karakter, kan vi ikke holdes ansvarlige, medmindre vi uden en forhåndsaftale med dig, ikke har fulgt plejeanvisningerne.
- Alle genstande indleveret uden plejeanvisning behandles på dit eget ansvar
- Der garanteres ikke for ødelagte syntetiske fibre, falmede farver, mistede eller ødelagte knapper, bælter, spænder, lynlåse og pailletter/perler.
- Betræk forventes at krympe 5-15% efter behandling. Det udvider sig igen, men dette kan ikke garanteres af JetClean.
- JetClean kan overdrage sine forpligtelser til tredjemand under samme forretningsbetingelser.
- Tyveri og skade
- Ved tyveri/brand/vandskade på JetCleans eller renserpartneres domicil(er), erstattes tøjet af dine egne indboforsikringer iflg. gældende regler fra forsikringsselskaberne.
- Ved tyveri fra JetCleans biler, dækker JetCleans forsikringsselskab.
- Ansvarsfraskrivelse
- Det tilstræbes, at ordren afhentes og leveres på den aftalte dato og i det aftalte tidsrum. Der kan dog være omstændigheder, som medfører forsinkelse på trods af vores bestræbelser. JetClean kan ikke holdes erstatningansvarlig ved forsinkelser, opstået pga. trafik, ulykker, forsinkelser hos kunder eller det indleveret kræver ekstra behandlingstid.
- JetClean påtager sig ikke ansvar for tab, der måtte opstå som følge af manglende eller forsinket levering, tekniske fejl, behandling af data i forbindelse med betaling, mail der ender i spam, eller tab påført på anden måde, ligesom JetClean fraskriver sig ethvert ansvar for tab forårsaget af at bruge JetCleans service.
- JetClean kan ikke holdes ansvarlig for tabt fortjeneste, driftstab eller andre indirekte tab.
- Sletning af dine oplysninger
- Du kan til enhver tid slette din konto under din profil. Alternativt kan du skrive til os på support@jetclean.dk for hjælp med sletning af din konto. Bemærk dog, at vi ikke kan slette fakturaer eller andre regnskabsrelaterede dokumenter, da vi er forpligtet til at opbevare disse i henhold til gældende lovgivning. Når din konto slettes, vil dine personoplysninger blive anonymiseret i vores systemer, i det omfang det er muligt, med undtagelse af data, som vi er lovmæssigt forpligtet til at opbevare.